در قسمت‌های قبل دوره آموزشی وردپرس، به بررسی بخش تنظیمات در پیشخوان وردپرس پرداختیم و هریک از زیر گزینه‌های آن را به صورت کامل در یک قسمت جداگانه خدمت شما توضیح دادیم. در این قسمت از دوره می‌خواهیم با تنظیمات رسانه در وردپرس آشنا شویم و شیوه استفاده از آن را یاد بگیریم.

تنظیمات رسانه در وردپرس

بخش رسانه در وردپرس مربوط به بارگذاری تصاویر و فایل‌ها است که این بخش دارای تنظیمات مربوط به خودش است. برای رفتن به تنظیمات رسانه کافیست همانند تصویر از بخش تنظیمات گزینه “رسانه” را انتخاب کنید.

تنظیمات رسانه در وردپرس
تنظیمات رسانه در وردپرس

وقتی وارد این بخش شدید در اینجا می‌توانید تنظیماتی برای فایل‌های آپلود شده در رسانه‌های سایت مشخص کنید که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

تنظیمات رسانه در وردپرس
تنظیمات رسانه در وردپرس

اندازه‌های تصویر

در بخش اندازه‌های تصویر شما می‌توانید اندازه تصاویری که در سایت خود آپلود می‌کنید را مشخص کنید.

در این قسمت ۳ اندازه وجود دارد: اندازه بند انگشتی، اندازه میانه و اندازه بزرگ. در اینجا شما فقط به اندازه بند انگشتی نیاز دارید و سایر اندازه‌ها اهمیتی ندارند. 

نکته مهم: بسته به قالبی که برای سایت خود استفاده می‌کنید، ممکن است ابعاد موجود در این قسمت نیاز به تغییر داشته باشد که برای اطلاع از این موضوع می‌توانید از طراح قالب خود این مورد را پیگیری کنید.

اندازه بند انگشتی: برای اینکه از پر شدن فضای هاست خود جلوگیری کنید، اندازه بند انگشتی را هم از نظر ارتفاع و هم از نظر عرض روی عدد ۳۰۰ قرار دهید.

وارد کردن عدد 300 در کادر اندازه تصویر

همچنین برای جلوگیری از اشغال فضا توسط سایزهای دیگر، اندازه سایز میانه و بزرگ را روی عدد 0 قرار دهید.

صفر کردن اندازه میانه و اندازه بزرگ
صفر کردن اندازه میانه و اندازه بزرگ

سازماندهی پرونده‌ها

گزینه دیگری که در بخش تنظیمات رسانه به مشاهده می‌کنید، گزینه‌ای تحت عنوان “پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن” است که پیشنهاد می‌کنیم حتما تیک این گزینه را بزنید. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌هایی که در بخش رسانه‌ بارگذاری می‌کنید را به‌صورت ماهانه و سالانه طبقه‌بندی کنید و به این شکل نظم بیشتری را به فایل‌های خود بدهید.

طبقه‌بندی ماهانه و سالانه فایل‌ها

در نهایت پس از انجام تغییرات لازم در این بخش باید روی گزینه “ذخیره تغییرات” بزنید تا تغییرات انجام شده ذخیره و اعمال شوند.

ذخیره تغییرات
ذخیره تغییرات

نتیجه‌گیری و صحبت پایانی

در این قسمت از دوره آموزش وردپرس به توضیح تنظیمات رسانه در وردپرس پرداختیم و در مورد این بخش و کاربرد گزینه‌های موجود در آن صحبت کردیم، با اعمال تنظیمات موردنیاز در این بخش می‌توانید فایل‌های سایت خود را بهینه تر مدیریت کنید. امیداریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی بوده باشد در صورت وجود سوال از قسمت نظرات باما در ارتباط باشید.

دوره آموزش وردپرس

این مقاله یکی از جلسات دوره آموزش وردپرس است که به صورت رایگان قابل مشاهده است. مشاهده همه جلسات
وردپرس
قسمت بعدی قسمت قبلی

نظرت راجب این مطلب چیه؟

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.