یکی از سوالاتی که بسیار پرتکرار است و کاربران زیادی قبل از شروع طراحی سایت می‌پرسند، این است که سایت خود را با وردپرس طراحی کنند یا سایت‌سازها و از کدام یک برای طراحی سایت استفاده کنند.

وردپرس یا سایت‌سازها

وردپرس یا سایت‌سازها
وردپرس یا سایت‌سازها

در این کلیپ به این موضوع پرداختیم که چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنیم و سعی کردیم به دور از تعصب و جانبداری به شما ثابت کنیم که بهتر است از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

وردپرس بهتر است..
وردپرس بهتر است..

وردپرس بهتر است…

در ادامه فیلم دلایلی را خدمت شما توضیح می‌دهیم که ثابت می‌کند وردپرس برای طراحی سایت بهتر است و شما با استفاده از وردپرس می‌توانید سایت‌های بهتر با قابلیت‌های بیشتری را طراحی کنید. جهت بررسی دلایل این موضوع در ادامه مقاله باما همراه باشید.

دلیل اول: وردپرس یک cms جهانی است

اولین دلیل که به شما پیشنهاد می‌کنیم از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید، این است که وردپرس یک CMS جهانی است و توسط میلیون‌ها نفر در حال استفاده است و میلیون‌ها نفر نیز روی توسعه وردپرس کار می‌کنند. اما این موضوع در مورد سایت‌‌سازهای خارجی و داخلی وجود ندارد، زیرا سایت‌سازهای داخلی و خارجی معمولا جهانی نیستند و توسعه دهندگان زیادی ندارند و اکثر توسط تیم‌های کوچک چند نفره مدیریت و توسعه پیدا می‌کند.

وردپرس یک cms جهانی است
وردپرس یک cms جهانی است

اگر شما از سایت‌سازها برای طراحی سایت خود استفاده کنید، اگر تیم سازنده آن سایت‌ساز نخواهد به هر دلیلی به توسعه آن سایت‌ساز ادامه دهند دیگر شما نمی‌توانید از آن سایت‌ساز برای طراحی سایت خود استفاده کنید و باید سایت خود را به یک سیستم جدید منتقل کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از همین ابتدا سایت خود را با وردپرس طراحی کنید که در آینده دچار مشکل نشوید.

دلیل دوم: وجود افزونه و قالب‌های متنوع

اگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با نصب افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس امکانات سایت خود را افزایش دهید و هر آنچه که برای سایت خود نیاز دارید را به آن اضافه کنید، ولی در سایت‌سازها متاسفانه افزونه‌ها و قالب‌های زیادی وجود ندارد و شما اگر بخواهید امکانات سایت خود را افزایش دهید نمی‌توانید به صورت گسترده این کار را انجام دهید و باید در چهارچوب قابلیت‌های خود آن سایت ساز، امکانات سایت خود را افزایش دهید و خیلی دست شما باز نیست.

وجود افزونه و قالب‌های متنوع
وجود افزونه و قالب‌های متنوع

به طور مثال: شما در وردپرس می‌توانید انواع درگاه‌های پرداخت را به سایت خود اضافه کنید و از آن‌ها برای پرداخت آنلاین سایت خود استفاده کنید، ولی در سایت‌سازها امکان اضافه کردن درگاه‌های پرداخت به صورت گسترده وجود ندارد و فقط شما می‌توانید از درگاه‌های پرداخت معروف استفاده کنید.

در کل محدودیت‌های سایت‌سازها نسبت به وردپرس برای افزایش امکانات بیشتر است، زیرا برای سایت‌سازها افزونه‌ و قالب‌ به گستردگی وردپرس وجود ندارد که بتوان از آن‌ها برای بهبود سایت استفاده کرد.

دلیل سوم: داشتن منابع آموزشی و مستندات زیاد

وردپرس به دلیل اینکه یک CMS مطرح و جهانی است، منابع آموزشی زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری وردپرس استفاده کنید. شما می‌توانید برای ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین موضوعات وردپرس، در سطح اینترنت و وب آموزش‌های زیادی را به صورت رایگان پیدا کنید و از آن‌ها برای یادگیری استفاده کنید. ولی این موضوع برای سایت‌سازها نسبت وردپرس خیلی کمتر هست، زیرا سایت‌سازها اکثر توسط شرکت‌های خصوصی طراحی و تولید می‌شوند به همین دلیل شما فقط می‌توانید به آموزش‌های مربوط به خود سایت‌سازها دسترسی داشته باشید و از آموزش‌هایی که خود سایت‌سازها دارند استفاده کنید.

داشتن منابع آموزشی و مستندات زیاد
داشتن منابع آموزشی و مستندات زیاد

علاوه بر منابع آموزشی زیاد، وردپرس دارای انجمن‌های تخصصی زیادی است که برای حل مشکلات و پرسش سوالات خود می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی سایت‌سازها به دلیل اینکه کاربران زیادی ندارند و متن باز نیز نیستند، انجمن‌های تخصصی زیادی ندارند که بتوانید از آن‌ها برای پرسش سوالات خود استفاده کنید و برای سوالات و مشکلات خود باید از شرکت سازنده آن سایت‌ساز کمک بگیرید.

داشتن منابع آموزشی و مستندات زیاد می‌تواند برای یادگیری این سیستم و توسعه آن به شما کمک کند، به همین دلیل این موضوع را نیز در اینجا عنوان کردیم.

دلیل چهارم: عدم وابستگی به فرد یا شرکت خاص

در صورتی‌که شما از وردپرس استفاده کنید محدود به یک فرد یا شرکت خاص نخواهید بود و می‌توانید از محصولات تمام توسعه دهندگان وردپرس در ایران و خارج از ایران استفاده کنید، ولی در مورد سایت‌سازها این موضوع وجود ندارد و شما مجبور هستید از خدمات شرکت سازنده آن سایت‌ساز استفاده کنید و باید الزاماً خدمات موردنیاز خود را از آن‌ها تهیه کنید.

عدم وابستگی به فرد یا شرکت خاص
عدم وابستگی به فرد یا شرکت خاص

شما می‌توانید محصولات توسعه دهندگان ایرانی و خارجی را از سایت‌های مارکت پلیس خریداری کنید و از آن‌ها روی سایت خود استفاده نمایید.

سایت‌سازها بد نیستند…

پس از اینکه به بررسی دلایل استفاده از وردپرس یا سایت‌سازها پرداختیم، باید این نکته را نیز ذکر کنیم که استفاده از سایت‌سازها در برخی از موارد کاربردی بوده و می‌توانند جواب نیاز شما را بدهند. مثلا شما نیاز دارید که یک سایت ساده برای نمایش محصولات خود داشته باشید و یا نیاز به یک سایت دارید که خیلی آپدیت نمی‌شود و قصد ندارید به آن قابلیتی را اضافه کنید، در این شرایط می‌توانید از سایت‌سازها برای طراحی سایت کمک بگیرید.

استفاده از سایت‌سازها در برخی از موارد نسبت به وردپرس سریع‌تر بود و هزینه کمتری را نیز از شما می‌گیرد.

انتخاب این موضوع که از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید و یا از سایت‌سازها بر عهده شماست، ما در این ویدیو سعی کردیم نکات موردنیاز را بررسی کرده و آن را خدمت شما توضیح دهیم.

جمع‌بندی و صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردیم چهار دلیل اصلی که بهتر است سایت خود را با وردپرس طراحی کنید را خدمت شما توضیح دهیم. دلایلی که در این مقاله بیان شد، دلایلی هستند که بنا به آن‌ها ما به همه افراد پیشنهاد می‌کنیم از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنند تا در آینده راحت‌تر بتوانند سایت خود را توسعه داده و از آن کسب درآمد کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، در صورتی‌که شما نیز نظر یا تجربه‌ای در مورد این موضوع دارید می‌توانید از بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.