سوالی که بسیاری از افراد قبل از شروع یادگیری طراحی سایت می‌پرسند این است که چه لپ‌تاپی و یا چه سیستمی برای طراحی سایت مناسب است و آیا از لپ‌تاپ فعلی که دارم می‌توانم برای شروع طراحی سایت استفاده کنم یا نه. در این کلیپ آموزشی می‌خواهیم به این پرسش به صورت کامل پاسخ دهیم و آن را بررسی کنیم.

در این کلیپ آموزشی می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که لپ‌تاپ موردنیاز برای طراحی سایت باید چه مشخصات داشته باشد تا بتوانیم با استفاده از آن طراحی سایت را شروع کنیم و از این کار کسب درآمد داشته باشیم. پس از بررسی مشخصات لپ‌تاپ موردنیاز در ادامه می‌خواهم اولین و آخرین لپ تاپ که خودم از آن برای طراحی سایت استفاده می‌کنم را به شما معرفی کنم.

لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت

برای اینکه بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت باید چه لپ‌تاپ و با چه مشخصاتی باشد، ابتدا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که یک طراح سایت قرار است که با لپ‌تاپ خود از چه نرم افزارهایی استفاده کند و هر کدام از نرم افزارها باید حداقل چه مشخصاتی داشته باشند تا جوابگوی نیاز کار طراحی سایت باشد.

لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت
لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت

در ادامه مقاله به این موضوع نیز اشاره می‌کنیم که لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت باید چه مشخصاتی داشته باشد تا نیاز ما را به عنوان یک طراح سایت برطرف کند.

نرم‌افزارهای موردنیاز برای طراحی سایت

منظور از نرم افزارهای موردنیاز برای طراحی سایت، تمامی نرم افزارهایی است که یک طراح سایت در پروسه طراحی سایت از آن‌ها استفاده می‌کند تا در نهایت بتواند پروژه طراحی سایت را به اتمام برساند.

نرم‌افزارهای موردنیاز برای طراحی سایت
نرم‌افزارهای موردنیاز برای طراحی سایت

در ادامه به معرفی این نرم افزارها می‌پردازیم و کاربرد هر کدام را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

محیط توسعه برنامه نویسی (IDE)

محیط توسعه یکپارچه یا IDE به نرم افزارهایی گفته می‌شود که شما با استفاده از آن می‌توانید برنامه نویسی انجام دهید و کدهای موردنیاز در داخل این نرم افزار بنویسید و ویرایش کنید.

محیط توسعه برنامه نویسی (IDE)
محیط توسعه برنامه نویسی (IDE)

از نرم افزارهای IDE در طراحی سایت برای برنامه نویسی و ویرایش کدهای سایت و قالب استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی نرم افزارهای IDE می‌پردازیم و هر کدام را بررسی می‌کنیم.

نرم افزار VSCode

نرم افزار VSCode
نرم افزار VSCode

VSCode یک نرم افزار است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه و تولید شده است و به صورت رایگان می‌توانید از آن برای برنامه نویسی استفاده کنید. این نرم افزار رایگان بوده و دارای افزونه‌های زیادی جهت افزایش امکانات است. به دلیل اینکه این نرم افزار سبک است، برای استفاده از آن نیاز به یک لپ‌تاپ قوی ندارید و یک لپ‌تاپ با مشخصات زیر می‌تواند نیاز شما را بر طرف کند.

مشخصات موردنیاز برای نرم افزار VSCode
مشخصات موردنیاز برای نرم افزار VSCode

نرم افزار PhpStorm

نرم افزار PhpStorm
نرم افزار PhpStorm

نرم افزار PhpStorm یکی دیگر از نرم افزارهایی است که می‌توانید از آن برای برنامه نویسی و ویرایش کدهای سایت استفاده کنید. این نرم افزار غیر رایگان بوده و توسط کمپانی jetbrains تولید شده است ولی شما می‌توانید نسخه کرک شده آن را از سایت سافت 98 دانلود کنید و آن را روی لپ تاپ خود نصب کنید و از آن استفاده نمایید.

نکته مهم: نرم افزار PhpStorm نرم افزار سنگینی به شمار می‌رود به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار VSCode استفاده کنید، زیرا هم رایگان بوده و هم اینکه نسبت به PhpStorm نرم افزار سبک‌تری است و نیاز به یک لپ‌تاپ قوی ندارد.

نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزارهای گرافیکی
نرم افزارهای گرافیکی

در طراحی سایت از نرم افزارهای گرافیکی برای مواردی مثل طراحی بنر، طراحی تصویر محصولات و تغییر در فایل‌های وکتور استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی نرم افزارهای گرافیکی موردنیاز برای طراحی سایت می‌پردازیم و شیوه استفاده از آن را خدمت شما توضیح می‌دهیم.

نرم افزار Photoshop

نرم افزار Photoshop
نرم افزار Photoshop

نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که ما در طراحی سایت از این نرم افزار برای طراحی بنر استفاده می‌کنیم. در طراحی سایت بیشتر از بخش 2 بعدی فتوشاپ استفاده می‌کنیم و به همین دلیل لپ‌تاپ خیلی قوی برای کار با فتوشاپ نیاز نداریم و یک لپ‌تاپ با مشخصات زیر برای فتوشاپ کافی است.

مشخصات موردنیاز نرم افزار Photoshop
مشخصات موردنیاز نرم افزار Photoshop

نکته مهم: فتوشاپ دارای نسخه‌های متفاوت است که با توجه به مشخصات لپ‌تاپ خود می‌توانید هر کدام را که نیاز داشتید، نصب کنید. آخرین نسخه فتوشاپ یعنی نسخه 2024 که هم اکنون عرضه شده است، مجهز به هوش مصنوعی است که می‌توانید از آن استفاده کنید ولی اگر لپ‌تاپ شما توانایی اجرای این نسخه را ندارد می‌توانید از نسخه‌های پایین تر فتوشاپ استفاده کنید، زیرا تمامی کارهایی که شما نیاز دارید با فتوشاپ انجام دهید با نسخه‌های پایین تر فتوشاپ نیز قابل انجام است.

نرم افزار illustrator

نرم افزار illustrator
نرم افزار illustrator

نرم افزار ایلاستریتور نیز یکی از نرم افزارهای گرافیک وکتور است که ما در طراحی سایت از آن برای ویرایش فایل وکتور استفاده می‌کنیم. در طراحی سایت‌ها خیلی از مواقع پیش می‌آید که شما نیاز پیدا می‌کنید از فایل‌های موجود در فری پیک یا سایر سایت‌ها استفاده کنید، برای استفاده و ویرایش فایل‌های موجود در این سایت‌ها شما باید نرم افزار ایلاستریتور را روی لپ‌تاپ خود نصب داشته باشید تا بتوانید این کارها را انجام دهید.

مشخصات موردنیاز برای نرم افزار ایلاستریتور
مشخصات موردنیاز برای نرم افزار ایلاستریتور

لپ‌تاپ موردنیاز برای کار با ایلاستریتور نیز مانند فتوشاپ است که می‌توانید از نسخه‌های متفاوت آن بر اساس مشخصات لپ‌تاپ خود استفاده کنید. اگر نمی‌توانید از آخرین نسخه این نرم افزار استفاده کنید، می‌توانید از نسخه‌های پایین تر مانند: CC2017, 2018 و… استفاده کرده و آن را نصب کنید.

نرم افزارهای لوکال هاست

نرم افزارهای لوکال هاست نرم افزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لپ‌تاپ خود را تبدیل به هاست کنید. این گروه از نرم افزارها موردنیاز همه طراحان سایت می‌باشد چون با استفاده از آن‌ها می‌توانید شرایط یک هاست واقعی را روی لپ‌تاپ خود فراهم کنید و به تست و اجرای پروژه‌های خود بپردازید.

نرم افزار Wamp

نرم افزار Wamp
نرم افزار Wamp

نرم افزار Wamp یکی از نرم افزارهایی است که با نصب آن می‌توانید سیستم خود را به لوکال هاست تبدیل کنید و شرایط هاست واقعی را روی لپ‌تاپ خود فراهم کنید. این نرم افزار به لپ‌تاپی که مشخصات بالا داشته باشد، نیاز ندارد و شما می‌توانید از این نرم افزار روی هر لپ‌تاپی استفاده کنید و آن را نصب نمایید.

نرم افزار Xampp

نرم افزار Xampp هم یکی از نرم افزارهایی است که با نصب آن می‌توانید سیستم خود را به لوکال هاست تبدیل کنید و شرایط هاست واقعی را روی لپ‌تاپ خود فراهم کنید. این نرم افزار به لپ‌تاپی که مشخصات بالا داشته باشد، نیاز ندارد و شما می‌توانید از این نرم افزار روی هر لپ‌تاپی استفاده کنید و آن را نصب نمایید.

نرم افزار Xampp
نرم افزار Xampp

نکته مهم: از بین نرم افزارهای لوکال هاست بهتر است که یکی از آن‌ها را نصب کنید و از آن استفاده نمایید، زیرا در صورت نصب همزمان ممکن است تداخل ایجاد شود و هیچکدام از نرم افزارها به خوبی کار نکند.

مجموعه نرم افزاری آفیس

آخرین نرم افزاری که باید روی هر لپ‌تاپ و کامپیوتری نصب باشد، مجموعه نرم افزاری Office است.

مجموعه نرم افزاری آفیس
مجموعه نرم افزاری آفیس

آفیس شامل نرم افزارهایی مانند ورد، پاورپوینت و اکسل است که در دنیای امروز نیاز همه افراد است و شما هم به عنوان یک طراح سایت باید آن را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

مشخصات موردنیاز برای مجموعه نرم افزاری آفیس
مشخصات موردنیاز برای مجموعه نرم افزاری آفیس

مجموعه نرم افزاری آفیس نسخه‌های مختلفی مانند 2013, 2016 و 2019 دارد که از هر کدام از نسخه‌ها که با لپ‌تاپ شما سازگار بود می‌توانید استفاده کنید و آن را نصب نمایید.

مشخصات لپ‌تاپ موردنیاز برای شروع طراحی سایت

در نهایت پس از اینکه به توضیح نرم افزارهای موردنیاز برای طراحی سایت پرداختیم، در ادامه مشخصات یک لپ‌تاپ مناسب برای شروع طراحی سایت را نیز بررسی می‌کنیم.

مشخصات یک لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت
مشخصات یک لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت

مشخصات یک لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت

به صورت کلی لپ‌تاپی با مشخصات زیر می‌تواند برای شروع طراحی سایت مناسب باشد. اگر مشخصات لپ‌تاپ شما از مشخصات زیر پایین تر است پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌های پایین‌تر نرم افزارهای گفته شده استفاده کنید، زیرا نسخه‌های پایین‌تر نرم افزارها معمولاً نیاز به سخت افزار خیلی قوی ندارند و شما می‌توانید با یک لپ‌تاپ معمولی از آن‌ها استفاده کنید.

  • Ram: برای شروع حداقل 8 گیگابایت
  • CPU: نسل 5 و بالاتر
  • گرافیک: حداقل 2 گیگابایت
  • صفحه نمایش: اگر لپ‌تاپ باشد بهتر است سایز صفحه نمایش 15.6اینچ باشد به این دلیل که همه چیز برای این سایز به راحتی پیدا می‌شود و اگر مانیتور باشد از سایز 22 اینچ تا 27 اینچ برای طراحی سایت مناسب است.

اولین و آخرین لپ‌تاپ خودم

اولین لپ‌تاپ من مدل Lenovo X230T بود که در سال 1395زمانی‌که 15 یا شاید هم 16 سال داشتم با درآمد خودم از سایت آن را خریدم و آخرین لپ‌تاپ من هم مدل Nitro5 بود که در سال 1399 به مبلغ 25 میلیون تومان آن را خریدم و تاکنون از آن برای طراحی سایت و انجام پروژه‌های زیادی استفاده می‌کنم.

نکات مهم در مورد لپ‌تاپ

در ادامه به بیان نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تجربه بهتری را از کار با لپ‌تاپ داشته باشید:

  • برای شروع می‌توانید از یک لپ‌تاپ با مشخصات گفته شده در بالا استفاده کنید و در آینده با درآمدی که از این کار کسب می‌کنید، لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید.
  • رم و هارد لپ‌تاپ قابل ارتقا و تغییر بوده و در آینده می‌توانید آن را افزایش دهید.
  • پر سرعت‌ترین نوع هارد به ترتیب عبارتند از: HDD, SSD, NVME که می‌توانید از آن‌ها برای لپ‌تاپ خود استفاده کنید.
  • برای شروع می‌توانید از موس و کیبرد با سیم استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری دارد.
  • برای ماندگاری و طول عمر بالاتر لپ‌تاپ پیشنهاد می‌کنیم که از کول پد برای خنک کردن لپ‌تاپ استفاده کنید تا در کارهای سنگین لپ‌تاپ شما دچار فرسودگی نشود.

جمع‌بندی و صحبت پایانی

در این کلیپ آموزشی به این موضوع پرداختیم که لپ‌تاپ مناسب برای طراحی سایت چه لپ‌تاپی بوده و باید حداقل چه مشخصاتی داشته باشد تا بتوانید از آن برای شروع طراحی سایت استفاده کنید. امیدواریم این کلیپ برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، اگر شما نیز در مورد نرم افزارها و لپ‌تاپ نظری دارید، از قسمت نظرات می‌توانید آن را مطرح کنید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.