نمونه قرارداد طراحی سایت وردپرس

قرارداد طراحی سایت یکی از مواردی است که اگر می‌خواهید در حوزه طراحی سایت با وردپرس فعالیت داشته باشید باید حتما آن را به صورت صحیح و استاندارد آماده کنید تا به محض اینکه پروژه‌ای به شما پیشنهاد شد و قصد انجام آن را داشتید بتوانید از قرارداد طراحی سایت استفاده کنید و آن را به کارفرما ارائه دهید و پروژه طراحی سایت را با امضای این قرارداد هرچه سریع‌تر شروع کنید.

قرارداد طراحی سایت

یکی از مشکلاتی که اکثر طراحان سایت در شروع کار با آن روبرو هستند نداشتن یک فرمت قرارداد طراحی سایت برای ارائه به کارفرما جهت شروع پروژه طراحی سایت است که همین موضوع باعث می‌شود زمان زیادی از آن‌ها برای نوشتن یک قرارداد مناسب گرفته شود.

قرارداد طراحی سایت
قرارداد طراحی سایت

در این مقاله می‌خواهیم نمونه قرارداد طراحی سایت که در این چند سال خودمان برای پروژه‌های مختلف از آن استفاده کردیم را برای شما قرار دهیم تا شما نیز بتوانید از آن استفاده کرده و قرارداد طراحی سایت خود را با کارفرما امضا کنید و هرچه سریع‌تر پروژه طراحی سایت را شروع کنید.

چرا قرارداد طراحی سایت ببندیم

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که اصلا چرا برای طراحی سایت قرارداد ببندیم، در پاسخ به این سوال باید گفت که بستن قرارداد برای طراحی سایت به شما کمک می‌کند که همه چیز را به صورت مشخص و توافق شده و در قالب یک چارچوب معین پیش ببرید تا به این صورت در آینده دچار مشکل نشوید و بتوانید پروژه طراحی سایت را در زمان تعیین شده به صورت کامل و بدون ایراد به کارفرما تحویل دهید و دستمزد خود را دریافت کنید.

چرا قرارداد طراحی سایت ببندیم
چرا قرارداد طراحی سایت ببندیم

در قرارداد طراحی سایت، شرح وظایف و تعهدات طرفین مشخص شده است و هر کدام از آن‌ها دقیقا می‌دانند که باید چه کاری را در چه بازه زمانی و به چه شکل انجام دهند که همین موضوع می‌تواند اطمینان خاطر را برای طراح سایت و کارفرما ایجاد کرده و تعهدات آن‌ها در مقابل یکدیگر را مشخص نمایید تا به این صورت از ایجاد مشکلات برای هر دو طرف در آینده جلوگیری کند.

چگونه از قرارداد طراحی سایت استفاده کنم

برای استفاده از این قرارداد ابتدا باید فایل ورد قرارداد را از انتهای مقاله (قسمت لینک‌های دانلود) دانلود کنید و آن را برای ویرایش با نرم‌افزار ورد باز کنید.

پس از اینکه قرارداد را برای ویرایش باز کردید در قسمت‌هایی که عبارت ….. قرار گرفته است، مقادیر موردنظر خود را وارد کنید. مثلا در قسمت مشخصات طرفین، مشخصات خودتان و کارفرما وارد کنید و به همین شکل در جاهایی که عبارت …. قرار گرفته است مانند قیمت و زمان پروژه را ویرایش کنید، همچنین باید در قسمت‌هایی مانند موضوع قرارداد و مشخصات وب سایت نیز ویرایش‌هایی را مطابق با موضوع پروژه انجام دهید. در کل پیشنهاد می‌گردد که یکبار قرارداد را مطالعه کنید و در مواردی که نیاز است ویرایش‌های لازم را با توجه به موضوع پروژه خود انجام دهید.

چگونه از قرارداد طراحی سایت استفاده کنم

پس از اینکه ویرایش‌های موردنیاز را انجام دادید و قرارداد را کامل کردید آن را یکبار مطالعه کنید تا مفاد آن آگاهی کامل داشته باشید و بعد از انجام این کار باید 2 نسخه از آن را چاپ کرده و هر دو نسخه را خودتان و کارفرما امضا کنید و یکی از نسخه‌ها را نزد خودتان نگهدارید و یکی را نیز به کارفرما تحویل دهید.

(دقت کنید که همه صفحات قرارداد را هم خودتان به عنوان طراح سایت و هم کارفرما باید امضا کرده باشید.)

این یک قرارداد آماده مخصوص طراحی سایت‌های وردپرس است و ممکن است برای طراحی انواع سایت‌ها مناسب نبوده و نیاز به ویرایش داشته باشد، مسئولیت استفاده از آن برعهده شماست.

پس از بستن قرارداد باید چه کنیم

بعد از اینکه قرارداد طراحی سایت را با کارفرما امضا کردید باید مطابق با تعهدات خود در قرارداد عمل کنید و در باز زمانی تعریف شده پروژه طراحی سایت کارفرما را شروع کرده و آن را به اتمام برسانید. باید سایت کارفرما را مطابق با موارد موجود در قرارداد برای کارفرما طراحی کرده و به او تحویل دهید در مقابل کارفرما نیز موظف است که هزینه شما را مطابق با آنچه که در قرارداد مشخص شده است پرداخت کند.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، در این مقاله به شیوه استفاده از قرارداد طراحی سایت پرداختیم و نمونه قرارداد طراحی سایت که در این چند سال از آن برای پروژه‌های مختلف استفاده کردیم را در اختیار شما قراردادیم تا شما هم بتوانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان از این قرارداد استفاده کرده و پروژه‌های طراحی سایت خود را شروع کنید و بدون نگرانی آن را انجام دهید. اگر شما هم پیشنهاد و نظری در مورد این قرارداد داشتید می‌توانید از قسمت نظرات این مقاله آن را مطرح کنید تا مورد بررسی و اصلاح قرار گیرید.

لینک‌های دانلود

  • دانلود فایل ورد قرارداد طراحی سایت 2.3 مگابایت
  • ابتدا قرارداد را دانلود کنید و سپس باتوجه به توضیحات گفته شده در بالا آن را ویرایش کرده و از آن استفاده کنید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

میانگین امتیازات 5 از 5 | تعداد رای: 1 نفر
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.