نحوه دریافت درگاه پرداخت پارسیان و اتصال آن به ووکامرس

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد داشته باشید که یک سایت فروشگاهی با ووکامرس راه‌اندازی کنید و از طریق فروش محصولات خود کسب درآمد کنید. اولین کاری که پس از اینکه سایت خود راه‌اندازی کردید باید انجام دهید تا بتوانید فروش آنلاین را شروع کنید این است که سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید تا کاربران بتوانند هزینه خدمات و محصولات را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

در این مقاله قصد داریم شیوه اتصال درگاه پرداخت پارسیان به ووکامرس را به صورت کامل خدمت شما توضیح دهیم، پس از مطالعه این مقاله شما می‌توانید درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان را دریافت کنید و آن را به سایت وردپرس خود متصل کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

ابتدا اجازه دهید تا ببینیم که درگاه پرداخت اینترنتی چیست و انواع درگاه پرداخت اینترنتی در ایران را بررسی کنیم، پس از اینکه به بررسی این موضوع پرداختیم در ادامه درباره‌ی درگاه پرداخت پارسیان و شیوه دریافت آن نیز صحبت می‌کنیم.

درگاه پرداخت اینترنتی یا (Internet Payment Gateway) به سامانه‌ای گفته می‌شود که امکان پرداخت و انجام تراکنش‌ها را در فضای مجازی و اینترنت فراهم می‌کند و شما با اتصال سایت خود به آن می‌توانید امکان پرداخت آنلاین برای مشتریان را در سایت خود فراهم کنید.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

به صورت کلی درگاه‌های پرداخت اینترنتی یا IPG در ایران به 2 دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

  • درگاه پرداخت مستقیم: نوع اول درگاه پرداخت اینترنتی در ایران، درگاه پرداخت مستقیم است که توسط شرکت‌های PSP ارائه می‌شود و شرکت‌های PSP نیز زیر مجموعه بانک‌های رسمی کشور هستند. درگاه پرداخت پارسیان جزو این دسته قرار می‌گیرد.
  • درگاه پرداخت غیر مستقیم (واسط): نوع دوم درگاه پرداخت اینترنتی در ایران، درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط است و توسط شرکت‌های پرداخت‌یار که شرکت‌های خصوصی هستند ارائه می‌شود. زرین پال، زیبال و… نمونه‌ای از شرکت‌های پرداخت‌یار هستند که درگاه پرداخت واسط ارائه می‌دهند.

هر کدام از درگاه‌های معرفی شده در بالا مزایا و معایب خودشان را دارند و با توجه به معیارهای شما می‌تواند انتخاب شود.

درگاه پرداخت پارسیان

درگاه پرداخت تجارت الکترونیک (تاپ) یکی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران است که توسط بانک پارسیان راه‌اندازی شده و به کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌شود. این درگاه در حال حاضر یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران است که خدمات خوبی را جهت انجام تراکنش‌های آنلاین در اختیار افراد قرار می‌دهد.

شما می‌توانید با دریافت درگاه پرداخت پارسیان و متصل کردن آن به سایت خود، قابلیت فروش آنلاین را در سایت خود فراهم کنید و به مشتریان خود این امکان را بدهید که مبلغ محصولات و خدمات را به صورت آنلاین پرداخت کنند. در ادامه شیوه دریافت درگاه پرداخت پارسیان را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

دریافت درگاه پرداخت پارسیان برای سایت

اگر صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید و می‌خواهید برای سایت خود درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنید، باید ابتدا وارد این سایت شوید. پس ورود به این سایت با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و روی گزینه “ثبت” کلیک کنید تا بتوانید ثبت‌نام کنید.

ثبت نام در سایت
ثبت نام در سایت

پس از اینکه روی گزینه بالا کلیک کردید، باید ایمیل خود را بررسی کنید و ایمیلی که برای فعال‌سازی دریافت کردید را تایید کنید. برای این کار کافیست همانند تصویر زیر روی گزینه “اینجا” کلیک کنید تا تایید ایمیل انجام شود.

تایید ایمیل
تایید ایمیل

بعد از تایید ایمیل وارد سایت زیر خواهید شد. پس از مشاهده سایت زیر باید اطلاعات موردنیاز که هنگام ثبت‌نام مشخص کردید را وارد کنید و روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

ورود به پنل درخواست درگاه
ورود به پنل درخواست درگاه

پس از کلیک روی گزینه ورود، وارد پنل خواهید شد. برای اینکه بخواهید درگاه پرداخت اینترنتی را دریافت کنید باید مانند تصویر زیر روی گزینه “ثبت درخواست درگاه” کلیک کنید تا بتوانید فرایند درگاه پرداخت اینترنتی را شروع کنید.

ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنتی
ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنتی

پس از اینکه روی گزینه ثبت درخواست درگاه کلیک کردید، وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را مشاهده می‌کنید که باید این مراحل را طی کنید تا بتوانید درگاه پرداخت اینترنتی را دریافت کنید. در مرحله اول موجود در همین صفحه باید نوع مشتری را انتخاب کنید تا بتوانید ادامه مراحل را طی کنید.

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان
مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان

در ادامه در مورد هر مرحله توضیح مختصری را برای راهنمایی شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

انتخاب نوع شخص: در این مرحله باید مشخص کنید که شخصیت شما حقیقی یا حقوقی است.

ثبت اطلاعات: در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود مانند مشخصات هویتی، کدملی و… را وارد کنید.

رابط فنی: در این مرحله باید در صورتی‌که سایت شما مدیر فنی دارد مشخصات او را وارد کنید، اگر خودتان مدیر فنی سایتتان هستید، می‌توانید اطلاعات خود را در این قسمت وارد کنید.

اطلاعات سرویس: در این قسمت باید اطلاعات مربوط به سایت خود مانند آدرس سایت، IP سرور، تاریخ شروع و انقضای اینماد و…. را وارد کنید.

دریافت فرم قرارداد: در این قسمت باید ابتدا فایل قرارداد را دانلود کرده و فیلدهای موردنیاز را تکمیل کنید. (دقت داشته باشید که بهتر است قرارداد را با نرم افزار تکمیل کنید و سپس آن را پرینت بگیرید و آن را امضا کنید.)

بارگذاری مدارک: در این قسمت باید مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. مدارک موردنیاز در این قسمت عبارتند از کارت ملی، استعلام شبا، سند مالکیت یا اجاره نامه، پروانه کسب یا مجوز فعالیت، صفحه اول شناسنامه و تصویر اینماد است که باید حتما آن را بارگذاری کنید تا بتوانید درگاه پرداخت پارسیان را دریافت کنید.

نکته مهم: در برخی از اوقات نیاز است که تاییدیه کدپستی محل را نیز برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان داشته باشید و آن را ارائه کنید.

تایید نهایی: در این قسمت نیز باید اطلاعات وارد شده را مشاهده کنید و در صورتی‌که مشکلی وجود نداشت صحت آن را تایید کنید.

در نهایت پس از انجام مراحل بالا به مرحله آخر می‌رسید که در این مرحله یک درگاه تستی برای مباحث تست و عیب‌یابی در اختیار شما قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که این درگاه اصلی سایت شما نیست و مشخصات درگاه پرداخت اصلی برای شما ایمیل خواهد شد.

پس از تکمیل مشخصات موردنیاز برای دریافت درگاه پرداخت پارسیان، باید بین 7 تا 10 روز بعد ایمیل مربوط به فعال‌سازی درگاه را دریافت کنید تا بتوانید با استفاده از اطلاعات موجود در ایمیل ارسالی، سایت خود را به درگاه اینترنتی پارسیان متصل کنید. اگر پس از 10 روز ایمیل مربوط به فعال‌سازی درگاه را دریافت نکردید با پشتیبانی درگاه پرداخت پارسیان، بخش درگاه پرداخت اینترنتی در تماس باشید و پیگیری درخواست خود را انجام دهید تا به نتیجه برسید.

ایمیل فعال‌سازی درگاه اینترنتی پارسیان

پس از 10 روز ایمیل فعال‌سازی درگاه پرداخت پارسیان برای شما ارسال خواهد شد که محتویات این ایمیل به شکل زیر خواهد بود و شما با این مشخصات می‌توانید درگاه پرداخت را به سایت خود متصل کنید.

ایمیل فعال‌سازی درگاه اینترنتی پارسیان
ایمیل فعال‌سازی درگاه اینترنتی پارسیان

در ایمیلی که دریافت کردید 2 گزینه PIN Code و Terminal وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید درگاه پرداخت پارسیان را به ووکامرس متصل کنید و امکان پرداخت آنلاین را به سایت خود اضافه کنید که در ادامه شیوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

نکته مهم: به PIC Code رمز پذیرنده نیز گفته می‌شود و به Terminal هم کد پایانه یا ترمینال نیز گفته می‌شود.

اتصال درگاه پرداخت پارسیان به ووکامرس

پس از اینکه ایمیل فعال‌سازی را دریافت کردید می‌توانید با مشخصات موجود در ایمیل، درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان را به سایت وردپرس خود متصل کنید. برای این کار ابتدا باید افزونه درگاه پرداخت پارسیان برای ووکامرس را خریداری کنید تا بتوانید درگاه پرداخت پارسیان را به سایت خود وصل کنید.

پس از اینکه افزونه را خریداری کردید باید ابتدا افزونه را نصب کنید و سپس لایسنس مربوط به افزونه را وارد کنید تا افزونه فعال شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

نکته مهم: قبل از نصب افزونه درگاه پرداخت پارسیان باید افزونه ووکامرس را روی سایت خود نصب کرده و تنظیمات آن را انجام دهید و بعدا ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تنظیمات افزونه درگاه پرداخت پارسیان

پس از نصب افزونه باید وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت سمت راست پیشخوان روی گزینه “ووکامرس” کلیک کرده و زیر گزینه “پیکربندی” را انتخاب کنید.

تنظیمات افزونه درگاه پرداخت پارسیان
تنظیمات افزونه درگاه پرداخت پارسیان

پس از کلیک روی این گزینه وارد صفحه زیر خواهید شد که در این صفحه باید روی گزینه “پرداخت‌ها” کلیک کنید.

کلیک روی گزینه پرداخت‌ها
کلیک روی گزینه پرداخت‌ها

پس از کلیک روی گزینه “پرداخت‌ها” وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه از قسمت روش‌های پرداخت می‌توانید گزینه بانک پارسیان را مشاهده کنید. پس از مشاهده این گزینه باید روی دکمه “مدیریت” کلیک کنید تا به صفحه پیکربندی درگاه اینترنتی پارسیان هدایت شوید.

کلیک روی گزینه مدیریت
کلیک روی گزینه مدیریت

پس از کلیک روی این گزینه وارد تنظیمات افزونه درگاه پرداخت پارسیان می‌شوید. در اینجا باید تنظیمات افزونه را انجام دهید تا بتوانید ووکامرس را به درگاه پارسیان متصل کنید. در ادامه به توضیح هر کدام از گزینه‌ها می‌پردازیم و کاربرد هریک را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات درگاه پرداخت پارسیان
تنظیمات درگاه پرداخت پارسیان

به ترتیب شماره‌های بالا به توضیح گزینه‌ها می‌پردازیم:

1- فعال‌سازی/غیرفعال‌سازی: اگر می‌خواهید درگاه پرداخت پارسیان روی سایت شما فعال شود باید تیک گزینه “فعال‌سازی درگاه پرداخت پارسیان” را بزنید تا درگاه پرداخت پارسیان برای شما فعال شود.

2- عنوان: در این قسمت باید عنوانی که می‌خواهید کاربران در صفحه تسویه حساب سایت در مورد این درگاه مشاهده کنند را مشخص کنید.

3- توضیحات: در این قسمت باید توضیحات مربوط به درگاه پرداخت پارسیان را بنویسید که این توضیحات به کاربران در صفحه تسویه حساب نمایش داده می‌شود.

4- رمز پذیرنده (PIN Code): در این قسمت باید PIC Code موردنظر را که در ایمیل مربوط به فعال‌سازی درگاه پرداخت پارسیان دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

5- لوگو: در این قسمت می‌توانید لوگویی که می‌خواهید کاربران سایت شما از درگاه پرداخت پارسیان در صفحه تسویه حساب مشاهده کنند را انتخاب کنید.

6- پیام موفقیت: در این قسمت می‌توانید پیام موفق بودن پرداخت را مشخص کنید که پس از انجام تراکنش موفق به کاربران نمایش داده می‌شود.

در نهایت پس از اینکه همه موارد فوق را مشخص کردید و تنظیمات افزونه را انجام دادید، برای اینکه تنظیمات افزونه اعمال شود باید روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره و اعمال شود.

پس از طی کردن مراحل فوق اکنون سایت شما به درگاه پرداخت پارسیان متصل شده است و شما می‌توانید امکان فروش محصولات خود به صورت آنلاین را در سایت خود قرار دهید.

نکته مهم: طبق تجربه درگاه پرداخت پارسیان معمولا 1 تا 2 روز پس از دریافت ایمیل فعال می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد، پس اگر مشاهده کردید که پس از انجام موارد فوق درگاه همچنان فعال نشده است ممکن است به این دلیل باشد.

پس از انجام تنظیمات درگاه پرداخت، پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از کارکرد درست درگاه پرداخت، یک تراکنش تستی انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند.

سوالات متداول درباره درگاه پرداخت پارسیان

در نهایت قصد داریم به سوالات پر تکراری که کاربران در تماس‌های تلفنی در مورد درگاه پرداخت پارسیان می‌پرسند، پاسخ دهیم.

آیا برای گرفتن درگاه پرداخت پارسیان باید اینماد داشته باشیم؟

بله، شما برای گرفتن تمامی درگاه‌های مستقیم از شرکت‌های PSP نیاز به داشتن اینماد دارید و این موضوع یک ضرورت است.

آیا برای گرفتن درگاه پرداخت پارسیان باید کد مالیاتی داشته باشیم؟

بله، شما برای گرفتن درگاه مستقیم نیاز به کد مالیاتی دارید و برای این کار باید به سایت اداره مالیات مراجعه کنید و پرونده مالیاتی تشکیل دهید و مراحل کار را تا مرحله 4 ادامه دهید.

منظور از Callback URL در قرارداد چیست و باید در این قسمت چه مقداری را وارد کنیم؟

منظور از این گزینه آدرس بازگشتی از درگاه است که می‌توانید آدرس سایت خود را در این قسمت وارد کنید.

منظور از IP Default Server در قرارداد چیست و باید در این قسمت چه مقداری را وارد کنیم؟

منظور از این گزینه IP سروری است که سایت شما در آن سرور میزبانی می‌شود. به منظور اینکه متوجه IP سرور خود بشوید باید به شرکتی که از آن هاست خود خریداری کرده‌اید تیکت ارسال کنید و درباره این موضوع سوال بپرسید. البته در برخی از شرکت‌های هاستینگ نیز همانند تصویر زیر در قسمت مشخصات هاست، اطلاعات مربوط به IP سرور جهت ارائه به درگاه‌های پرداخت درج شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

من شرایط دریافت اینماد را ندارم، آیا راهکار دیگری برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد؟

اگر شرایط لازم را برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم ندارید، می‌توانید از شرکت‌های پرداخت‌یار با شرایط راحت‌تری درگاه پرداخت بگیرید ولی باید کارمزد بپردازید.

پس از 10 روز هنوز ایمیل مربوط به فعال‌سازی درگاه پرداخت را دریافت نکردم؟

در صورتی‌که پس از مدت 10 روز ایمیل مربوط به فعال‌سازی درگاه پرداخت را دریافت نکردید با شماره ۲۳۱۸ – ۰۲۱ در تماس باشید و درخواست خود را پیگیری کنید.

صحبت پایانی و توصیه نهایی

در این مقاله سعی کردیم که به صورت کامل شیوه دریافت درگاه پرداخت پارسیان را خدمت شما توضیح دهیم و نحوه اتصال درگاه پرداخت پارسیان به ووکامرس را نیز بررسی کردیم. سعی کنید حتما از افزونه‌های مطمئن برای اتصال ووکامرس به درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید تا دچار مشکلات امنیتی نشوید. توصیه نهایی ما به شما این است که در کنار درگاه پارسیان یک درگاه پرداخت دیگر نیز برای اطمینان دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید درگاه اصلی سایت را تعویض کنید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

میانگین امتیازات 3.7 از 5 | تعداد رای: 3 نفر
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.