بروزرسانی پیش نمایش لینک در تلگرام

چند روز پیش بود که در یک پروژه کاری متوجه شدیم که پیش نمایش لینک در تلگرام با فاو آیکون متفاوت از آنچه روی سایت تنظیم شده بود نمایش داده می‌شود و این باعث ایجاد مشکل برای سایت موردنظر شده بود.

پس از بررسی‌های فراوان به درخواست کارفرما، شیوه حل مشکل و البته علت وجود این مشکل را پیدا کردیم که در این مقاله می‌خواهیم آن را خدمت شما توضیح دهیم.

توضیح پیش نمایش لینک در تلگرام

منظور ما از پیش نمایش لینک در تلگرام وقتی است که لینک سایت یا صفحه‌ای از سایت را برای فردی در تلگرام ارسال می‌کنید و در قسمت چت‌های تلگرام یک پیش نمایش کوتاه از تصویر و توضیحات لینک را نمایش داده می‌شود، اگر می‌خواهید بهتر متوجه منظور ما بشوید به تصویر زیر دقت کنید، در تصویر زیر پیش‌نمایش سایت دیجی کالا را در تلگرام مشاهده می‌کنید.

پیش‌نمایش سایت در تلگرام
پیش نمایش لینک در تلگرام

برخی از اوقات پیش می‌آید که ما در صفحه‌ای که لینک آن را در تلگرام برای افراد ارسال کرده‌ایم تغییری ایجاد می‌کنیم، مثلا عکس مقاله را عوض می‌کنیم ولی پیش نمایش موجود در تلگرام هنوز هیچ تغییری نمی‌کند و در همان حالت قبلی باقی می‌ماند، این مشکلی است که قصد داریم در این مقاله علت آن و شیوه حل آن را خدمت شما توضیح دهیم.

علت عدم بروزرسانی پیش نمایش لینک در تلگرام

علت مشکل عدم بروزرسانی پیش‌نمایش لینک در تلگرام این است که صفحات وب و لینک‌هایی که در تلگرام ارسال می‌شوند برای مدت زمانی اطلاعات آن‌ها از جمله تصویر و توضیحات کش می‌شود و به همین دلیل این مشکل بوجود می‌آید و همچنان تصویر و توضیحات قبلی نمایش داده می‌شود.

حل مشکل بروزرسانی پیش نمایش لینک در تلگرام

برای حل مشکل عدم بروزرسانی پیش‌نمایش لینک در چت تلگرام کافیست ابتدا با اکانت تلگرام خود وارد ربات WebpageBot بشوید و وقتی وارد شدید همانند تصویر زیر روی گزینه “Start” کلیک کنید.

ربات تلگرام WebpageBot
ربات تلگرام WebpageBot

پس از اینکه وارد ربات شدید و روی گزینه “Start” کلیک کردید، با پیام زیر روبرو خواهید شد که به شما خواهد گفت شما می‌توانید 10 لینک را جهت بروزرسانی در تلگرام به این ربات ارسال کنید تا این ربات لینک‌های موردنظر را برای شما بروزرسانی کند و تغییرات آن‌ها را اعمال کند.

نمایش پیام خوش آمدگویی به ربات و ارسال لینک‌ها
نمایش پیام خوش آمدگویی به ربات

پس از مشاهده پیام بالا می‌توانید لینک‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها بروزرسانی انجام شود را به ربات ارسال کنید، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ما لینک مقاله‌ قبلی در دیجی کالا را در این ربات ارسال کردیم.

ارسال لینک ها به ربات
ارسال لینک ها به ربات

پس از ارسال لینک‌ها در تلگرام همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ربات پاسخ شما را خواهد داد و به شما اجازه می‌دهد که لینک موردنظر را بروزرسانی کنید. برای بروزرسانی لینک موردنظر در تلگرام 2 گزینه وجود دارد که شما روی هر یک کلیک کنید، پیش نمایش لینک موردنظر در تلگرام بروزرسانی خواهد شد و اگر تغییراتی روی لینک داده‌ باشید آن تغییر روی لینک در چت‌های تلگرام اعمال خواهد شد.

بروزرسانی لینک در تلگرام
بروزرسانی لینک در تلگرام

پس از اینکه روی هر کدام از دکمه‌های بالا کلیک کردید، پیام زیر در ربات به شما نمایش داده خواهد شد که به معنی این است که بروزرسانی کلیک در تلگرام انجام شده است و شما می‌توانید این موضوع را مجدداً تست کنید.

نمایش پیام بروزرسانی لینک در ربات
نمایش پیام بروزرسانی لینک در ربات

پس از انجام بروزرسانی لینک‌ها در تلگرام، لینک‌هایی که قبلا نیز ارسال شده است به صورت خودکار در همه چت‌ها بروز خواهد شد و اگر تغییری روی آن اعمال کرده باشید آن تغییر قابل مشاهده خواهد بود.

صحبت پایانی و جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شیوه حل مشکل عدم بروزرسانی پیش نمایش لینک در تلگرام را خدمت شما توضیح دهیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. با بکارگیری راهکار گفته شده در بالا می‌توانید خیلی ساده و سریع پیش نمایش لینک‌های موردنظر را در تلگرام بروزرسانی کنید تا تغییرات قابل مشاهده باشد.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

میانگین امتیازات 3.5 از 5 | تعداد رای: 2 نفر
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.

    6 دیدگاه منتشر شده است

  1. رضا
    27 مرداد 1403

    درود وقت بخیر
    من این ربات رو فعال کردم و درخوسات هم دادم الان 10 روز که دیگه قسمت پیش نمایش در تلگرام نمایش داده نمیشه

    • ستار الماسی
      27 مرداد 1403
      در پاسخ به رضا

      درود بر شما
      جهت حل این مشکل به نکات زیر توجه داشته باشید:
      1-اگر به صورت کلی پیش نمایش و تصویر شاخص در تلگرام نمایش داده نمیشه باید از افزونه‌های سئو مثل رنک مث یا یواست استفاده کنید و اون ها را نصب کنید تا اول پیش نمایش لینک به همراه تصویر در تلگرام نمایش داده بشه.
      2- اگر بعد از نصب افزونه‌های سئو پیش نمایش لینک در تلگرام بروزرسانی نشد با استفاده از افزونه‌های کش مثل لایت اسپید یا راکت، کش سایت را پاک کنید و دوباره تست کنید..
      در نهایت برای اینکه بررسی کنید، بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید این موضوع را روی یک نوشته که دارای تصویر شاخص هست تست کنید.
      موفق باشید.

      • رضا
        27 مرداد 1403
        در پاسخ به ستار الماسی

        درود بر شما
        این موارد رو انجام دادم
        اما نشد
        M******.ir
        توی تویتر و فیسبوک مشکلی ندارن و نمایش میده

        • ستار الماسی
          27 مرداد 1403
          در پاسخ به رضا

          درود بر شما
          متاتگ‌های Open Graph که توسط افزونه سئو جهت نمایش اطلاعات صفحه در شبکه‌های اجتماعی به صفحات سایت شما اضافه شده‌اند بررسی شد و مشکلی در آنها وجود نداشت.‌‌ (با مراجعه به آدرس debug.iframely.com می‌توانید این موضوع رو بررسی کنید.)
          از آنجا که مشکل از سمت سایت شما نیست، در این شرایط ارتباط بین سرور تلگرام و سرور سایت شما نمی‌تواند برقرار شود که در این رابطه کنترلی نمی‌توان روی تلگرام داشت.
          همچنین اگر از افزونه امنیتی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات امنیتی آن باعث این موضوع نشده باشد.
          موفق باشید.

          • رضا
            27 مرداد 1403
            در پاسخ به ستار الماسی

            درود بیکران بر شما
            من از افزونه Wordfence استفاده میکنم
            این رو باید متوقف کنم ببینم مشکل حل میشه یا نه
            سپاس فراوان بابت راهنمایی
            یه سوال داشتم در مورد سئو

          • ستار الماسی
            27 مرداد 1403
            در پاسخ به رضا

            درود بر شما
            خواهش میکنم سلامت و تندرست باشید.
            مشکلی نیست سوال خود را در صفحه مربوط به مقاله مرتبط مطرح بفرمایید.
            موفق باشید.