در قسمت اول آموزش گرویتی فرم می‌خواهیم به نصب افزونه گرویتی فرم بپردازیم و شیوه نصب و فارسی سازی آن را خدمت شما توضیح دهیم.

افزونه را از کجا تهیه کنیم

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که افزونه گرویتی را از کجا خریداری کنم، در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم که بهترین سایت خرید هر افزونه، سایت اصلی توسعه دهنده افزونه است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت آن، نسخه اصلی افزونه را خریداری کرده و آن را روی سایت خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. با خرید افزونه از سایت اصلی هم سایت شما دچار مشکل نخواهد شد و هم اینکه می‌توانید به صورت رایگان آپدیت‌های بعدی این افزونه را دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید نسخه اصلی افزونه را خریداری کنید می‌توانید از سایت‌های ایرانی که افزونه را به شکل اورجینال، فارسی سازی کرده و به فروش می‌رسانند استفاده کرده و افزونه گرویتی فرم را از آن‌ها خریداری کنید. فقط باید حتما از این موضوع مطمئن شوید که سایت فروشند افزونه، نسخه اصلی افزونه را خریداری کرده و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به این شکل سایت شما در آینده دچار مشکل نشود.

نصب افزونه گرویتی فرم

برای نصب افزونه باید فایل نصبی آن را از جایی که افزونه را خریداری کرده‌اید دانلود کنید و پس از آن برای نصب این افزونه باید وارد پیشخوان وردپرس سایت خود شوید و از منوی پیشخوان گزینه افزونه‌ها را انتخاب کرده و روی زیر گزینه “افزودن افزونه تازه” کلیک کنید.

پس از کلیک روی گزینه “افزودن افزونه” با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در این صفحه همانند تصویر زیر باید گزینه “بارگذاری افزونه” را انتخاب کنید تا بتوانید افزونه موردنظر خود را نصب کنید.

کلیک روی گزینه بارگذاری افزونه
کلیک روی گزینه بارگذاری افزونه

پس از انتخاب گزینه “بارگذاری افزونه” وارد صفحه زیر می‌شوید، پس از مشاهده این صفحه باید روی گزینه “Browse” کلیک کرده و فایل نصبی افزونه را انتخاب کنید، بعد از انتخاب فایل نصبی افزونه باید روی گزینه “نصب” کلیک کنید تا نصب افزونه انجام شود.

نصب افزونه گرویتی فرم
نصب افزونه گرویتی فرم

پس از کلیک روی گزینه “نصب” با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در اینجا باید روی گزینه “فعال کردن افزونه” کلیک کنید تا افزونه موردنظر فعال شود.

فعال کردن افزونه گرویتی فرمز
فعال کردن افزونه گرویتی فرمز

پس از نصب و فعال کردن افزونه گرویتی فرم حالا باید به نصب افزونه گرویتی فرم فارسی بپردازیم که با استفاده از این افزونه می‌توانیم افزونه گرویتی فرم را فارسی سازی کرده و فیلدهای فارسی را به آن اضافه کنیم.

نصب افزونه گرویتی فرم فارسی

برای نصب افزونه گرویتی فرم فارسی باید مجددا به قسمت افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس رفته و روی زیر گزینه “افزودن افزونه تازه” کلیک کنید، پس از کلیک روی این گزینه با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در قسمت جستجوی افزونه‌ها باید نام افزونه موردنظر را جستجو کنید، برای همین عبارت “Persian Gravity Form” را جستجو می‌کنیم پس از جستجوی این عبارت، افزونه موردنظر را مشاهده کرده و برای نصب آن روی گزینه “نصب” کلیک می‌کنیم.

نصب افزونه گرویتی فرم فارسی
نصب افزونه گرویتی فرم فارسی

پس از نصب افزونه روی گزینه “فعال نمایید” کلیک کنید تا افزونه موردنظر فعال شده و قابل استفاده باشد.

فعال کردن افزونه گرویتی فرم فارسی
فعال کردن افزونه گرویتی فرم فارسی

پس از فعال کردن افزونه، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید گزینه‌های افزونه فارسی شده و به زبان فارسی در دسترس می‌باشد.

گرویتی فرم فارسی شده
گرویتی فرم فارسی شده

به همین راحتی توانستید افزونه گرویتی فرم را نصب کرده و آن را فارسی‌سازی کنید در جلسات بعدی به بررسی تنظیمات افزونه گرویتی فرم پرداخته و شیوه استفاده از آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

جمع‌بندی و صحبت پایانی

در قسمت اول از دوره آموزش گرویتی فرم به نصب و فعال‌سازی افزونه گرویتی فرمز پرداختیم و شیوه انجام این کار را خدمت شما توضیح دادیم، حتما به این نکته دقت داشته باشید که پس از نصب و فعال‌سازی افزونه گرویتی فرم باید حتما گرویتی فرم فارسی را نیز نصب کرده و آن را فعال کنید تا افزونه به شکل فارسی شده در اختیار شما قرار گیرد و بتوانید از آن با زبان فارسی استفاده کنید.

در صورتیکه در مورد آموزش این قسمت سوال و یا مشکلی داشتید می‌توانید از قسمت نظرات آن مطرح کنید.

قسمت بعدی

نظرت راجب این مطلب چیه؟

میانگین امتیازات 5 از 5 | تعداد رای: 2 نفر
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.