در این تجربه کاری به موضوع مشکل درگاه پرداخت پس از تغییر هاست می‌پردازیم، دلیل بوجود آمدن این مشکل و شیوه حل آن را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

داستان این تجربه کاری

چند روز پیش سرعت سایت یکی از دوستان مشکل داشت و پس از بررسی این مشکل متوجه شدیم که مشکل از هاست سایت است و برای همین مجبور به تغییر هاست سایت موردنظر شدیم و هاست سایت را از شرکت فعلی به شرکت جدید منتقل کرده و اطلاعات آن را نیز به هاست جدید انتقال دادیم. پس از انجام این موضوع تست‌هایی را نیز گرفتیم ولی همه چیز بدون مشکل و درست کار می‌کرد و به ظاهر مشکلی نبود همه چیز به خوبی انجام شد تا اینکه فردا صبح مدیر آن سایت با ما تماس گرفت و گفت که درگاه بانکی سایت به مشکل خورد کرده است و مشتریان نمی‌توانند وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و مبلغ سفارش خود را به شکل آنلاین پرداخت کرده و سفارش خود را ثبت کنند و به همین دلیل سفارشات ناموفق سایت زیاد شده و سایت متحمل ضررهای زیادی شده است.

مدیر سایت پس از بیان این موضوع گفت که لطفا این مشکل را حل کنید و مدعی بود که این مشکل پس از تغییر هاست بوجود آمده است.

دلیل بروز این مشکل

پس از اینکه تماس ما تمام شد، مشکل را بررسی کردیم و دلیل آن نیز تغییر هاست بود. اگر بخواهیم دقیق‌تر به دلیل بروز این مشکل نگاه کنیم باید بگوییم که وقتی هاست ما تغییر می‌کند IP آن نیز تغییر می‌کند و به دلیل اینکه IP هاست تغییر پیدا کرده است درگاه پرداخت اینترنتی، سایت ما را معتبر نمی‌داند و اجازه ورود مشتریان به درگاه پرداخت را نمی‌دهد که در نهایت به خاطر همین موضوع کاربران نمی‌توانند وارد درگاه شده و سفارش خود را پرداخت کنند و به همین دلیل حجم سفارشات ناموفق سایت زیاد شده و مشتریان هم نمی‌توانند سفارشات خود را پرداخت کنند.

شیوه حل مشکل

پس از اینکه به بررسی این مشکل پرداختیم اکنون می‌خواهیم به شیوه حل این مشکل بپردازیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم در صورتیکه این مشکل برای ما ایجاد شد آن را حل کنیم.

برای حل این مشکل وقتی که هاست خود را تغییر می‌دهید مثلا از یک شرکت جدید هاست تهیه می‌کنید و یا در همان شرکت قبلی هاست خود را عوض می‌کنید کافیست این موضوع را به شرکتی که از آن درگاه پرداخت اینترنتی گرفته‌اید که اصطلاحا به آن شرکت PSP گفته می‌شود اطلاع دهید و بگویید که هاست من تغییر کرده و IP هاست جدید خود را به آن شرکت اعلام کرده تا آن شرکت تغییرات لازم را برای شما ایجاد کند و به این صورت بتوانید روی هاست جدید خود از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کرده و درگاه پرداخت اینترنتی روی هاست جدید هم قابل استفاده بوده و در دسترس باشد.

اطلاع تغییر هاست به درگاه پرداخت

برای اینکه بتوانید به شرکتی که از آن درگاه پرداخت اینترنتی گرفته‌اید اطلاع دهید که هاست شما تغییر پیدا کرده و IP جدید هاست خود را اعلام کنید، هر شرکت درگاه پرداخت روش متفاوتی را برای این موضوع قرار داده است که برای اطلاع از اینکه روش شرکت موردنظر شما چیست باید به سایت آن شرکت مراجعه کرده و از قسمت سوالات متداول آن شرکت به این موضوع پی ببرید که چگونه باید به آن شرکت اعلام کنید که هاست شما تغییر پیدا کرده است در صورتیکه در سوالات متداول شرکت موردنظر نتوانستید جواب سوال خود را پیدا کنید می‌توانید با پشتیبانی آن شرکت تماس حاصل کرده و این سوال را بپرسید که هاست من تغییر پیدا کرده است چگونه باید این موضوع را به شما اطلاع دهم، پس از اینکه این سوال را پرسیدید کارشناسان توضیحات لازم را برای این موضوع به شما ارائه خواهند کرد و شما را راهنمایی می‌کنند که چگونه این کار را انجام دهید.

سوالات متداول سایت سپ
سوالات متداول سایت سپ

به تصویر بالا دقت کنید مثلا شرکت سپ که درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می‌کند برای اعلام تغییر IP هاست در صفحه سوالات متداول سایت خودش توضیح داده است که برای این موضوع باید یک نامه در سربرگ رسمی نوشته و امضا کرده و به ایمیل epay@sep.ir آن را ارسال کنید تا بتوانید از طریق این روش تغییر IP هاست خود را اعلام کنید.

همان‌طور که گفته شده برای اطلاع از روش اعلام تغییر IP هاست، باید به صفحه سوالات متداول شرکت موردنظر مراجعه کرده و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

به همین راحتی می‌توانید در صورتیکه هاست خود را تغییر دادید آن را به شرکت پرداخت اینترنتی اعلام کنید و به این شکل از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کرده تا دچار ضرر مالی نشوید.

جمع‌بندی و صحبت پایانی

امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، با استفاده از این آموزش می‌توانید در صورتیکه روزی قصد داشتید هاست خود را تغییر دهید از ایجاد مشکل در درگاه پرداخت اینترنتی جلوگیری کنید تا متحمل ضرر نشوید و مشتریان شما نیز بتوانند پرداخت خود را با استفاده درگاه پرداخت اینترنتی انجام داده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

داستان این تجربه کاری نیز به پایان رسید اگر شما هم تجربه‌ای پیرامون این موضوع دارید و یا سوال، مشکلی در رابطه با این موضوع دارید می‌توانید از قسمت نظرات این مقاله باما در ارتباط باشید و آن را مطرح کنید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.