اگر شما هم از آن دسته‌‎ افرادی هستید که تا کنون دامنه ir ثبت کرده‌اید مطمئناً با سایت نیک آشنایی دارید و در این سایت ثبت‌نام کرده‌اید تا بتوانید دامنه موردنظر خود را ثبت کنید، به تازگی سایت نیک فرایند احراز هویت تازه‌ای را جهت احراز هویت کاربران خود قرار داده است که در مرحله اول باید تمامی کاربران حقیقی که در سایت نیک ثبت‌نام کرده‌اند وارد سامانه احراز هویت در سایت نیک شده و فرایند احراز هویت خود را تکمیل کنند، در ادامه به بررسی این فرایند خواهیم پرداخت.

فرایند احراز هویت در سایت نیک

سایت نیک به تازگی سامانه جدیدی را برای فرایند احراز هویت کاربران خود به آدرس https://verify.nic.ir راه‌اندازی کرده است که تمامی کاربران اعم از کاربران جدید و قدیم که به صورت حقیقی در سایت نیک ثبت‌نام کرده‌اند باید فرایند احراز هویت خود را در سامانه موردنظر انجام دهند تا بتوانند در آینده نیز از خدمات نیک استفاده کنند و مشکلی در این رابطه برای آن‌ها بوجود نیاید، لازم بذکر است که فرایند احراز هویت در سامانه جدید نیک شامل 3 مرحله می‌باشد با طی کردن این 3 مرحله در مدت زمان کوتاهی به راحتی می‌توانید فرایند احراز هویت در سایت نیک را انجام دهید و احراز هویت در سایت نیک را تکمیل کنید در ادامه آموزش به توضیح تمامی مراحل و نحوه انجام آن‌ها خواهیم پرداخت.

این 3 مرحله عبارتند از :

  • مرحله تاييد ايميل
  • مرحله ثبت مشخصات احراز هويت
  • مرحله تطبيق شماره موبايل
فرایند احراز هویت
فرایند احراز هویت

ورود به سامانه احراز هویت

برای شروع فرایند احراز هویت نیک باید وارد سامانه احراز هویت نیک شوید پس از ورود به سامانه همانند تصویر زیر باید با استفاده از مشخصاتی که قبلا در سایت نیک ثبت‌نام کرده‌اید وارد سامانه شوید.

ورود به سامانه احراز هویت
ورود به سامانه احراز هویت

شروع فرایند احراز هویت

پس از ورود به سامانه با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در این صفحه باید روی گزینه “شروع فرایند احراز هویت” کلیک تا وارد فرایند احراز هویت در سایت نیک که شامل 3 مرحله است بشوید و بتوانید احراز هویت نیک را تکمیل کنید.

شروع فرایند احراز هویت
شروع فرایند احراز هویت

مرحله اول : تایید ایمیل

در این مرحله باید روی گزینه “درخواست کد تاییدیه ایمیل” تا لینک تایید برای ایمیل شما ارسال شود پس از دریافت ایمیل ابتدا باید وارد ایمیل خود شوید باید روی گزینه “تایید ایمیل” کلیک کنید تا تایید ایمیل شما انجام شد.

درخواست کد تاییدیه ایمیل
درخواست کد تاییدیه ایمیل

پس از انجام این مرحله می‌توانیم سراغ مرحله دوم احراز هویت نیک برویم.

مرحله دوم : وارد کردن مشخصات هویتی

در این مرحله باید مشخصات هویتی خود را مطابق با مشخصات موجود در کارت ملی کامل کنیم و پس از تکمیل این مشخصات باید روی گزینه “ثبت” کلیک کنیم تا اطلاعات وارد شده ثبت شود.

وارد کردن مشخصات هویتی
وارد کردن مشخصات هویتی

مرحله سوم : ثبت شماره همراه

در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و روی گزینه “ثبت‌ شماره موبایل و ارسال کد” کلیک کنید و کد ارسال شده به تلفن همراه خود را در کادر سمت چپ وارد کنید و روی گزینه “تایید کد” کلیک می‌کنیم تا شماره تلفن همراه ثبت و تایید شود.

ثبت شماره همراه
ثبت شماره همراه

اتمام فرایند احراز هویت در سایت نیک

پس از انجام تمامی مراحل همانطور که مشاهده می‌کنید فرایند احراز هویت در سایت نیک به پایان رسید و در تصویر زیر تمامی مراحل با موفقیت سپری شده است.

اتمام فرایند احراز هویت در سایت نیک
اتمام فرایند احراز هویت در سایت نیک

صحبت پایانی و جمع‌بندی

در این آموزش به فرایند احراز هویت نیک پرداختیم و شیوه انجام آن را به صورت کامل از صفر تا صد خدمت شما توضیح دادیم و به صورت عملی نیز نحوه انجام احراز هویت در نیک را به طور کامل بررسی کردیم به شما هم پیشنهاد می‌کنیم در صورتیکه در سایت نیک ثبت‌نام کرده‌اید حتما فرایند احراز هویت خود را به صورت کامل طی کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی بوده باشد در صورتیکه در مورد این آموزش سوال یا مشکلی دارید می‌توانید از قسمت نظران این جلسه آن را مطرح کنید.

نظرت راجب این مطلب چیه؟

میانگین امتیازات 5 از 5 | تعداد رای: 2 نفر
  • خیلی عالی
  • عالی
  • خوب
  • بد
  • خیلی بد
اگر سوال یا نظری راجب این مطلب دارید، به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه

نوشتن دیدگاه

پس از ارسال دیدگاه، ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.